[sporočilo za javnost] Cerkno postavlja varnost na prvo mesto: Pačas pa palahn za bolj varno pot otrok v šolo
CERKNO – Občina Cerkno je na najbolj obremenjenem odseku državne ceste, na Bevkovi ulici, uspešno uvedla ukrepe za umirjanje prometa in vzpostavila cono 30, ki v prvi vrsti ščiti 350 otrok, ki se dnevno gibljejo mimo šole, vrtca in CŠOD-ja.
Foto: Tine Venko
Cerkno ob zaključku leta deli rezultat uspešnega uvajanja ukrepov za umirjanje prometa in uvedbe cone 30 na najbolj obremenjenem odseku državne ceste – na Bevkovi ulici. Obsežna prenova 300 metrov dolgega odseka Bevkove ulice, ki poteka mimo šole, vrtca, CŠOD-ja in muzeja, je obsegala podaljšanje peš površine, dodaten prehod za pešce, javno razsvetljavo, izboljšanje vozišča in odvodnjavanja ter sprememba prometnega režima s prej 50 km/h na 30 km/h.
Projekt Pačas pa palahn (Počasi in umirjeno), ki smo ga komunikacijsko podpirali na IPoP – Inštitutu za politike prostora, je izboljšal varnost za več kot 350 otrok, ki vsakodnevno hodijo mimo šole in vrtca.
Župan Gašper Uršič in Gregor Steklačič (MOPE) sta začetek prazničnega časa otvorila z nagrajevanjem vestnih voznikov, kar poudarja pozitiven pristop Cerknega k zagotavljanju varnosti v prometu za vse udeležence.

Povprečne hitrosti nižje za 10 km/h
Župan Občine Cerkno, Gašper Uršič, je potrdil merljive rezultate, ki so vidni že v prvem mesecu: »Povprečne hitrosti so se znižale s 40 na 30 km/h, zaustavitvena pot avtomobila pa je krajša za 5 metrov. To so konkretne razlike, ki odločajo o tem, ali so posledice trka za pešca blažje ali pa lahko postanejo smrtonosne.«

Komuniciranje je ključnega pomena
Gregor Steklačič, vodja Sektorja za trajnostno mobilnost pri MOPE, je poudaril pomen projekta kot zgleda za druge občine: »Pozitivni primeri kakovostnega komuniciranja in izvedbe, kot je ta v Cerknem, so ključnega pomena in dokazujejo, da je varnost v naseljih mogoče izboljšati z minimalnimi posegi tudi na državnih cestah.«
Bolj varna pot naših otrok – vrednota, v katero moramo vlagati
Uvedba cone 30 in sočasna prenova sta vključevali podaljšanje peš površine in novo javno razsvetljavo. To omogoča tudi večjo samostojnost otrok v prometu, saj si kar polovica šolarjev želi v šolo hoditi s kolesom, a se jih trenutno za to odloči le šest. Mitja Dežela, ravnatelj Osnovne šole Cerkno, je pozdravil premik: »Po več desetletjih, ko je bil ta odsek za najmlajše udeležence v prometu med najbolj problematičnimi, lahko končno rečemo, da smo naredili pomemben premik naprej. Varnost naših otrok je vrednota, v katero je treba vlagati.«
Ob otvoritvi prazničnega časa sta župan in Gregor Steklačič voznike, ki so spoštovali novo omejitev hitrosti na Bevkovi ulici, tudi simbolično nagradila.

Vzemimo si čas – za varnost sebe in drugih
Dragana Trivundža Tomanić, vodja Sektorja za izobraževanje in usposabljanje na Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa, je izpostavila širši pomen ukrepa: »Cerkno se danes pridružuje mestom, ki postavljajo varnost ljudi pred hitrostjo vozil. Cona 30 je preprost, a izjemno učinkovit ukrep, ki dokazano zmanjšuje število nesreč, hudih poškodb in smrtnih žrtev,« je poudarila.
Cerkno tako postavlja zgled ostalim lokalnim skupnostim, kako lahko s premišljenimi posegi in dobrim komuniciranjem ustvarijo varnejše okolje za otroke ter spodbujajo trajnostne oblike mobilnosti. Hkrati je primer dobre prakse, ki dokazuje, da so spremembe mogoče tudi na državnih cestah.

Fotografije dogodka na povezavi: https://drive.google.com/drive/folders/1geokDjZ_AqQ4r7ZFp9CiVoNOdsu3vG4b
Kontakt za medije
Janža Gomboc
janza@agency-lama.com


![[Furam 30!] Cona 30 v Trbovljah izboljšuje prometno varnost](https://www.ipop.si/wp-content/uploads/2024/10/174A1801-2-375x237.jpg)


